Szczegółowa analiza dostawców energii

Zauważ, że sprzedawcy coraz to chętniej zwiększają zaliczki, kary umowne. Nam brak czasu, aby zapoznać się z warunkami, ale lepiej sprawdzić,  u którego sprzedawcy wzrośnie cena opłaty handlowej. Oto 10 punktów na które warto zwracać uwagę. 

W tym artykule omówiono ocenę metodologii  konkretnych dostawców. Na rynku jest ponad 80 dostawców energii elektrycznej i gazu większość z nich ma ofertą dla gospodarstw domowych.  Co możemy oceniać? Wszystkie wersje koniunktur, a wiadomo, że firma wystawiana swojej stronie internetowej tylko plusy. Regulamin należy pobrać osobno i dobrze się w niego wczytać. Prawdą jest, że nawet najtańszy sprzedawca zarobi gdy zmiana sprzedawcy energii to migracja od innego podmiotu do niego.

Jak oceniać? Wybraliśmy kryteriów 10 kryteriów, oceniliśmy każdą życzliwość sprzedawców punktu widzenia klientów. Sprawdzaj czy Twój potencjalny dostawca energii stosuje podobne triki.

Pierwsze: opłaty aktywacyjne (tak / nie)
Drugie: okres wypowiedzenia dla umowy zawartej na czas nieokreślony (liczy się długość im dłużej tym gorzej)
Trzecie: automatyczne odnowienie umowy po okresie czasowym umowa przybiera postać na czas nieokreślony (jak wypowiadać taką umowę, jakie są opłaty w okresie nie)
4-ty: Zwiększenie zaliczek w całym roku (tak / nie)
5-ty: Zwroty nadpłaty (czy sprzedawca zwraca nadpłaty, a może z automatu bez Twojej zgody zalicza je na poczet bieżących rachunków)
Szósty zarzut: jak często odbiorcy sprzedawcy padają ofiarą fałszywych faktur (co robi sprzedawca, jak pomaga, bo to, że rachunek należy ponownie zapłacić nikogo nie zadowala)
7-ty: informacja o zmianie cennika i zmianie innych warunków (bezpośrednie zawiadomienie klienta  czy dowiesz się dopiero kiedy nie będzie coś zgadzać się na twojej fakturze)
8. Terminy wycofania:  po zmianie cennika i warunków biznesowych masz 14 dni na wycofanie się, ale tylko w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorcy.  (jak do wycofania się podchodzi sprzedawca, czy należy powiadomić Urzędu Regulacji Energetyki o niestosowaniu się do prawa)
9. Kary zaległości płatniczych (nowe grzywny, ile procent odsetek)
10-te: Dostępność od przywoływanych dokumentów, czy otrzymasz jej już na poziomie oferty czy sam musisz o nie poprosić a może nawet sam ich poszukać.

Kiedy przyszedł czas aby dowiedzieć się o tym czy sprzedawca jest sprawiedliwy. Chociaż polityka firmy może być jaka najbardziej prokonsumencka to wszytko zależy od osób, które firmę reprezentują.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s