Jak zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?

Aby przejść do nowego sprzedawcy energii, trzeba jedynie podać tylko swój kod pocztowy, a otrzymacie bezpłatne porównanie rachunku za energię elektryczną i  to w niecałe 2 minuty.  Porównanie cen dostępne jest w Internecie, ale zmiana dostawcy także możliwa jest online.

Porównaj nie tylko cenę kWh

Ci, którzy nigdy nie zmieniali dostawcy energii uważają, że jest to bolesny, długi i męczący procesu. Ale za pomocą akredytowanego serwisu,  porównywarki cen prądu, będziesz zaskoczony, jakie to łatwe. Nie tylko wyliczysz oszczędności ale i skontaktujesz się z potencjalnym, nowym sprzedawcą , a ona załatwia formalności za Ciebie.

Krok po kroku zmiana sprzedawcy energii

Krok 1: Przejdź do porównania cen

Wykonaj porównania dla swojej zużycia energii. Zaznacz ile energii pobierasz, jeśli nie wiesz i nie masz pod ręką faktury to określ ile osób mieszka w domu.

Krok 2: Wpisz swój kod pocztowy

Dostawcy energii elektrycznej  ustalani są regionalnie, gdyż ich infrastruktura obsługuje jedynie niektóre obszary. Sprzedawcę zaś możesz mieć z każdego zakątka kraju. Porównywarki porównują ceny brutto, wraz z opłatami za dystrybucję, dlatego ważny jest kod.

Krok 3: Wprowadź informacje o użytkowaniu

Dla uzyskania najdokładniejszych wyników porównawczych, wprowadź szczegółowe informacje na temat gospodarstwa domowego. Głównie chodzi o to, jakie urządzenia elektryczne są dostępne w twoim domu. Nie wyczytasz tego z rachunku, ale z niego dowiesz się jaka jest obecna cena energii oraz co jaki czas otrzymujesz fakturę.

Krok 4: Sprawdzenie wyników porównawczych by odebrać nowy plan

To jest ta część, którą wiele osób uważa za trudną. Wyniki porównania są różnie ukazywane od najniższej ceny po najwyższe oszczędności. Możesz na liście opcji wybrać też inne kryteria np. opcje dodatkowe. Wybierz te, które wyszły najkorzystniej. Następnie przelicz sam, dlaczego to się opłaca.

Krok 5: Potwierdź swój przełącznik

Gdy już wybierzesz nowego dostawcy energii i planu, ostatnim krokiem jest potwierdzenie, że przełącznik dostarczając pełny adres oraz dane bankowe, (jeśli wybrałeś bezpośredni planu debetowej, które są zwykle najtańsze).

To jest to! Twój nowy dostawca wystarczy, aby to on się z tobą skontaktował, w tym celu podaj swoje dane.

Co dzieje się potem?

Sprzedawca prześle skontaktuje się, odpowie na nurtujące nas pytania, po czym prześle umowę, którą należy przeczytać. Czas wejścia w życie to 30 dni w przypadku pierwszej zmiany i 1 dni w przypadku kolejnej.

Czy wystąpią przerwy w dostawie?

Nie Niezależnie od tego kto jest nowym dostawcą, nie zostaje przerwana usługa dystrybucji. Nawet jeśli zmiany sprzedawcy nadal będziesz dostawać taką samą energię fizycznie. Nie będzie żadnej przerwy do podaży i nikt okrągły przychodzący do domu, aby umieścić w nowych rur lub przewodów. Jedyną rzeczą, która się zmienia, to firma, która rozlicza cię.

Jak skontaktuję się z nowym sprzedawcą energii?

Otrzymasz pakiet powitalny oraz list od nowego dostawcy. Na każdej otrzymanej fakturze muszą znaleźć się jego dane i kontakt, wielu z nich dla kontaktu z klientem wprowadziło eBoki czy infolinie. Np. eBok PGE czy eBok Energa.

I  energia będzie rozliczana dwukrotnie?

Nie, nic, nie będzie naliczane podwójnie. Dwie faktury oznaczają dwa rodzaje usług, jedna za sprzedaż, druga za dostawę.

Co zrobić, jeśli zmienię zdanie?

Masz na to okres 14 dni Jeśli zdecydujesz, że nie chcesz już, zmieniać sprzedawcy, wystarczy skontaktować się z nim wysyłając wypowiedzenie, uważaj aby podać wszystkie konieczne dane.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s